راهنمای حسابخانه مانی - نسخه 1.7

ثبت هزینه

تاریخ انتشار : 1395 شهریور 04ساعت انتشار : 16:30:48بازدید : 4,054 بار تشکر از راهنما : 42 بار


تمامی پول‌هایی که از حساب شما (چه نقدی - چه بانکی) خارج می‌شود؛ و دیگر به شما بازنمی‌گردند، همانند: پرداخت اجاره‌ی خانه، هزینه سوخت خودرو و...، هزینه‌های شما هستند و باید با بهره‌گیری از قسمت هزینه‌ها به ثبت برسند.





برای ثبت هزینه جدید در صفحه اصلی، قسمت تراکنش بر روی هزینه و یا در منوی اصلی بر روی هزینه کلیک کنید تا پنجره ثبت هزینه باز شود.




در لیست بازشو گروه، گروه هزینه‌هایی که تعریف کرده‌اید را خواهید دید و می‌توانید گروه موردنظر خود را انتخاب کنید.
در لیست بازشو از حساب، حساب‌هایی که تعریف کرده‌اید وجود دارد و باید حسابی که هزینه از آن  پرداخت‌شده را  انتخاب کنید. به‌عنوان مثال : اگر از پول‌های نقدتان کرایه‌ای پرداخت کرده‌اید، کیف پول(یا هر حساب نقدی دیگری که به سلیقه خود تعریف کرده‌اید) را انتخاب کنید.
سپس فیلد تاریخ را پر کرده . و در قسمت بها، مبلغ هزینه شده را وارد کنید. در فیلد شرح هر متنی توضیحی که برای هزینه در نظر دارید را  وارد کنید. و درنهایت با زدن دکمه ثبت، هزینه شما ذخیره خواهد شده و در لیست تراکنش‌ها قابل‌مشاهده است.

اگر می‌خواهید چندین هزینه پیاپی ثبت کنید بهتر است تیک ثبت چندین تراکنش  را در پائین، سمت راست پنجره بزنید تا پس از ثبت، پنجره برای هزینه بعدی آماده باشد.

یادداشت:

- آیا پولی که به دوستی قرض داده‌اید هزینه است؟ خیر، قرض به شما برگردانده خواهد شد، پس هزینه‌ای نکردید.
- آیا  پولی که به‌عنوان پول پیش به صاحب‌خانه داده‌اید هزینه است؟ خیر، این پول را نیز پرداخت کرده‌اید و به شما باز خواهد گشت. اما اجاره‌ای که برای خانه پرداخت کرده‌اید هرگز به شما باز نخواهد گشت. پس هزینه شما است.
- آیا پولی که برای خرید خودرو پرداخته‌اید هزینه است؟ خیر، شما پولی که دارید را به‌نوعی تبدیل کرده و سرمایه‌گذاری کرده‌اید.