راهنمای حسابخانه مانی - نسخه 1.7

تعریف حساب

تاریخ انتشار : 1395 شهریور 04ساعت انتشار : 16:13:57بازدید : 4,057 بار تشکر از راهنما : 20 بار


با استفاده از اين گزینه مي توانيد طرف حساب هاي مورد نظر خود را ايجاد، ويرايش و يا حذف نماييد. حساب‌های بانکی، دسته‌چک‌ها، پول‌های نقد همراه و همه‌ی دیگر حساب‌هایی که به هر سببی پول‌های شما در آن‌ها قرار دارند؛ در این بخش دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، کیف پول كه همراه خود داريد يك طرف حساب نقدی است و يا حساب بانكي شما يك طرف حساب بانکی است.  جهت انجام هر تراکنشی باید حتما طرف حساب ها را تعریف کرده باشید.


ایجاد طرف حساب جدید

جهت ایجاد یک طرف حساب جدید، بر روی دکمه جدید کلیک کنید. پس از کلیک بر روی دکمه جدید، پنجره ی جزئیات حساب  جهت دریافت اطلاعات طرف حساب باز خواهد شد.




ابتدا نوع طرف حساب را انتخاب کنید. جهت هر طرف حساب می توانید یکی از انواع (حساب نقدی ، حساب بانکی) را انتخاب کنید. در صورتی  که طرف حساب شما مربوط به خود شما و حساب های نقدی شما است، نوع طرف حساب را حساب نقدی انتخاب کنید. در صورتی که طرف حساب شما یکی از حساب های بانکی شماست، نوع طرف حساب را حساب بانکی انتخاب کنید. سپس عنوان طرف حساب را وارد نمایید. سعی کنید نام طرف حساب ها را با توجه به یک استاندارد تعریف نمایید که در هنگام جستجو به راحتی بتوانید آنها را بیابید. در صورتی که لازم می دانید می توانید در قسمت توضیحات متنی را یادداشت کنید. در صورتی که این طرف حساب قبلا دارای مانده است، می توانید در قسمت موجودی اولیه آن را وارد کنید .
پس از تکمیل اطلاعات، بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. در صورتی که اطلاعات را به طول کامل ثبت کرده باشید، اطلاعات ذخیره خواهد شد و به پنجره طرف حساب ها برخواهید گشت.


ویرایش طرف حساب

جهت ویرایش اطلاعات یک طرف حساب، ابتدا آن را از لیست طرف حساب ها انتخاب کنید، سپس دکمه ویرایش را کلیک کنید. پنجره ویرایش اطلاعات باز خواهد شد اکنون تغییرات خود را اعمال کنید و در آخر دکمه ذخیره را کلیک کنید. اطلاعات ذخیره خواهد شد و به پنجره اطلاعات طرف حساب ها بازخواهد گشت.


حذف طرف حساب

جهت حذف یک طرف حساب، ابتدا آن را در لیست طرف حساب ها انتخاب کنید و سپس دکمه حذف را کلیک کنید. توجه داشته باشید فقط طرف حساب هایی را می توانید حذف کنید که قبلا از آن در قسمت های دیگر نرم افزار استفاده نکرده باشید.